niedziela, 14 października 2012

3Z69TDP4E


13.07.2012 roku, jak mogło być inaczej - oczywiście piątek!
Właśnie tego dnia przez Dąbrowę Górniczą przejeżdża 4 etap 69 Tour de Pologne.
Krótkofalowcy ze Szkolnego Klubu Krótkofalowców PZK SP9PDG postanowili pracować pod okolicznościowym znakiem 3Z69TDP4E. Nawiązujemy kontakt z Wydziałem Promocji i Sportu Urzędu Miejskiego Dąbrowa Górnicza. Naczelnikowi i osobom odpowiedzialnym za obsługę wyścigu bardzo podoba się nasza propozycja. Ustalamy miejsce skąd będziemy pracować - Plac Wolności ok. 20 metrów od Lotnej Premii, 15 metrów od kiosków na przystanku i 10 metrów od jezdni.
Łukasz obecnie już ze swoim znakiem SQ9ROY zaskakuje nas prezentem - wspólnie z Izą  przekazują nam klubowe koszulki SP9PDG oraz logo ich restauracji ORIGAMI. Na plecach hasło " SP9PDG łączy się z ORIGAMI ". 13 piątek - jednak nie jest pechowy ale czy na pewno? Na prośbę WPiS uruchamiamy równieć radio CB aby informować kierowców o utrudnieniach na terenie Dąbrowy Górniczej wynikających z przejazdu kolarzy. Rozstawiamy namiot, ustawiamy stolik i ławę, montujemy radiostację, anteny na maszt ( miała być kratownica a jest maszt wysuwany o wysokości "tylko" 6,5m, agregat zaskoczył od pierwszego szarpnięcia za sznurek, zaczynamy nawiązywać pierwsze łączności i... po okoł 30 minutach radia zaczynają się wyłączać i załączać sprawdzamy przedłużacz - wszystko ok!, czyżby jednak 13 piątek, nagle agregat gaśnie no to jesteśmy ugotowani! Po sprawdzeniu okazuje się, że ... nie otwarłem odpowietrznika w zbiorniku paliwa i to wszystko. Jest już ok. radia gadają, mamy 2 Yesu FT 897, pracujemy na 2 metrach i na krótkich 3,5 MHz potem 7 MHZ, czasami na CB podajemy informację o utrudnieniach w centrum wynikających z ustawienia bramki lotnej premii. Wszystko jest cacy aż tu nagle z ustawionego za nami namiotu zdejmują ścianki i ....  jednak 13 piątek, za nami w odległości ok. 15 - 20 metrów ustawione są kolumny ok. 500W. Muzyka zatyka nam uszy, SQ9ROY przywiózł słuchawki - to nieco poprawiło sytuację. Pracujemy i czekamy na kolaży, jesteśmy w jednakowych koszulkach i pod namiotem, przechodnie dochodzą i pytają o której jest przejazd wyścigu, wszyscy biorą nasz za organizatorów, koledzy z CSiR śmieją się i obserwują całą sytuację z okolicy lotnej premii. Robimy im psikusa i wszystkich pytających odsyłamy do nich, przestali się śmiać. Muzyka nadal rżnie aż miło, doszedł do tego komentator który nie mówi a wręcz krzyczy. My jesteśmy cierpliwi i wytrwali - pomimo zakłóceń pracujemy. Najciekawiej jest na CB gdzie kierowcy nie przebierając w słowach narzekają na "zamkniętą" Dąbrowę. Obok nas są rodzice z dziećmi - wyłączamy CB. No i zaczęło się - jedzie tzw filtr i sprawdza trasę, potem I pilot, za nim sponsorzy, to trwa trochę czasu bo rozdają upominki, po ok. 15 minutach ruszają, jedzie II pilot i za chwilę jadą kolaże. Pojechali w stronę Gołonoga, za kilka minut wracają. Od wjazdu do Dąbrowy do wyjazdy pilota zamykającego nie minęło 20 minut. Włączamy CB i informujemy kierowców, że za 10 minut ruch osobowy będzie przywrócony a ciężarowy dopiero za godzinę jak zdemontują bramkę. My ciągle pracujemy, przychodzą do nas ludzie i pytają na czym to polega, kilka osób jest bardzo zainteresowana naszym hobby  - podajemy adres klubu i dni spotkań. dochodzi 16:30 zwijamy interes.

otrzymane od Izy i Rafała SQ9ROY  koszulki klubowe


w trakcie ustawiania  radiostacji

prawie wszyscy którzy pracowali pod okolicznościowym znakiem



Jak zwykle Marek pierwszy sprawdza działanie 


Zbyszek usiłuje nawiązać łączność, szkoda, że nie można słyszeć muzyki w tle. To był szok.

Andrzej SP9CPU zapisuje w logu  swoją łączność
wjechali kolaże, jadą w stronę Gołonoga



gadżety rozdawane przez sponsorów


i już wracają, 30m od lotnej premii



ostatni będą pierwszymi - ale czy na pewno?
byliśmy w odległości ok 8m od przystanku, można nawet zobaczyć jakie autobusy będą jechały



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz